درباره امور مالی و بانکی حراج سکه مرکز مبادله ایران بیشتر بدانید

درباره امور مالی و بانکی حراج سکه مرکز مبادله ایران بیشتر بدانید
برای شرکت در حراج سکه طلای ایران واریز وجه به‌صورت برخط و از طریق سامانه حراج امکان‌پذیر است.
کد خبر : ۱۶۷۷۳۷

به گزارش ایبنا، شرایط واریز وجه برای شرکت در حراج سکه طلا چگونه است؟ قیمت پایه و کارمزد و هزینه عملیاتی هر سکه چقدر است؟ آیا خرید سکه در مرکز مبادله ایران مالیات دارد؟ متقاضیانی که در حراج سکه برنده نشده‌اند، طی چه زمانی پول خود را دریافت می‌کنند؟ پاسخ به سؤالات مالی و بانکی مذکور در این گزارش تشریح می‌شود.

واریز وجه

برای شرکت در حراج سکه طلای ایران واریز وجه به‌صورت برخط و از طریق سامانه حراج امکان‌پذیر است. متقاضی می‌تواند از تمامی کارت‌های بانکی متعلق به خود، واریز وجه را انجام دهد و شارژ کیف پول با کارت‌بانکی اشخاص دیگر امکان‌پذیر نیست. علاوه بر این، واریز وجه از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است.

شایان‌ذکر است، واریز وجه نباید از حساب مشترک باشد.

متقاضی خرید موظف است پیش از ارسال سفارش خرید در سامانه، معادل ریالی ۱۰۰ درصد ارزش سفارش خرید به انضمام کارمزد یک در هزار (۰،۱ درصد) ارزش معامله را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در کیف پول خود تأمین کند. وجه مذکور از لحظه واریز تا پایان جلسه حراج در کیف پول موجود بوده و امکان برداشت وجود ندارد. هم اکنون متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا در هر حراج می‌توانند حداکثر ۳ میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان) کیف پول خود را شارژ کنند.

زمان واریز وجه از طریق آگهی حراج سکه طلا منتشره در تارنمای مرکز مبادله ایران به نشان ice.ir اعلام عمومی می‌شود. پس از اتمام دوره زمانی اعلامی، امکان پرداخت وجه و در نتیجه شرکت در حراج وجود ندارد.

بازگشت وجه

وجوه باقی‌مانده در کیف پول به‌صورت خودکار، تا ۴۸ ساعت روز کاری پس از جلسه حراج به شناسه بانکی (شبا) تعریف شده در حساب کاربری عودت داده می‌شود. متقاضیان توجه داشته باشند که جهت انجام فرایند بازگشت وجه باقی‌مانده در کیف پول، باید صرفاً یک شناسه بانکی (شبا) فعال مربوط به بانک ملی ایران را در حساب کاربری خود ثبت کنند و این حساب باید متعلق به کاربر باشد.

قیمت

متقاضی، قیمت پیشنهادی مدنظر خود را که مایل به خریداری سکه طلا در آن قیمت است، در سامانه ثبت می‌کند و در عمل قیمت پایه و کف و سقف قیمت اعلامی وجود ندارد؛ لذا لازم است خریداران محترم با دقت کافی قیمت‌های پیشنهادی خود را ثبت نمایند.

کارمزد و هزینه‌های عملیاتی

کارمزد معامله معادل یک در هزار (۰،۱ درصد) ارزش معامله است.

شایان‌ذکر است، خریدار موظف است در هنگام دریافت سکه طلای خریداری‌شده از شعبه انتخاب‏ شده در سامانه، به‌ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم‌سکه و ربع‌سکه) مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به‌عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل پرداخت کند.

درصورتی‌که خریدار در مهلت مشمول هزینه انبارداری (۱۴ تا ۲۱ روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) جهت دریافت سکه طلای خریداری‌شده به شعبه انتخاب‏ شده در سامانه مراجعه کند، باید علاوه بر هزینه تحویل، به‌ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم‌سکه و ربع‌سکه) مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به‌ازای هر روز به‌عنوان هزینه‌ی انبارداری به شعبه بانک عامل پرداخت کند. خریدار موظف است هزینه‌های عملیاتی مربوط به بانک عامل (هزینه تحویل و هزینه انبارداری) را به هنگام دریافت سکه طلای خریداری‌شده به بانک عامل پرداخت کند.

انفساخ معامله

در صورت عدم مراجعه خریدار ظرف مدت ۲۱ (بیست و یک) روز کاری از زمان تخصیص به شعبه انتخاب‎‏شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا، معامله منفسخ شده (خودبه‌خود خاتمه‌یافته) و وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده شده و پس از آن وارد فرایند بازگشت وجه می‌شود.

مالیات

مرکز مبادله ارز و طلای ایران هیچ مبلغی به‌عنوان مالیات از خریداران کسر نمی‌کند

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر